18 Kasım 2016 Cuma

Ders Nasıl Çalışılır

 ders çalışırken dikkat edilmesi gerekenler

YAPILAN EN BÜYÜK HATA: DELİ GİBİ YGS ÇALIŞMAK 

Ya %40 boru mu ilk ona kasayım, 2 ay da lys çalışsam düşürmem zaten muhabbetiyle girdiğiniz an hayatınızı bitirebilirsiniz arkadaşlar. Ben çok büyük bir hata yaparak deli gibi YGS çalıştım. Geçen kitaplarımı ayırdım inanın 3 senelik dersin olduğu LYS'den iki katı daha fazla YGS kitabım var. Size tavsiyem en geç kasıma kadar YGS konularınız kalmasın ve o tarihten itibaren LYS konularına yavaş yavaş başlayarak, YGS'den soru çözmeye devam edin. Fizik - Kimya - Matematik bu üç lyse kasımdan itibaren sıkı çalışın ve size çok ekstra şey kazandıracak şeyi söyleyeyim. Sömesterda oturun ORGANİK KİMYAyı bitirin arkadaşlar, sonra çok rahatlıyorsunuz. 

SINAVDA YAPILAN EN BÜYÜK HATALARDAN BİRİ: SÜREKLİ SAATE BAKMAK 

Bakın ben Beşiktaş finalda kamp sınıfındaydım, herkes benden derece bekliyordu. Sınavlarım uçuyordu YGS öncesi. 6-7 ay da YGS çok ağırlık vermiştim, diyordum bu benim sınavım yardıracağım. Ama sınavda bir heyecanlandım, tuvaletim geldi aksaklıklar oldu geldi sonuç 32 BİN. Bütün hayallerim yıkıldı, hayal ettiğim tüm üniversiteler güle güle diyordu bana, hayatım güle güle diyordu. Sınavın ertesi günü arkadaşla adaya gittik, herkes kan ağlıyordu. O gün eve dönerken dedim, ilk hayal kırıklığında bırakacaksan, sen yaşamayı hak etmiyorsun. 

YGS HİÇ BİR ŞEY DEĞİL BUNU UNUTMAYIN! İYİ VEYA KÖTÜ, BU SİZİN ÇALIŞMA MOTİVASYONUNUZU ASLA BOZMASIN! 

Düşünün yazın kampta yaptığım puanı ygsde yaptım, ortalamamdan yaklaşık 70 puan düşürdüm. Ama ertesi günü toparladım ve çalışmaya başladım. Sınavdan önce deli gibi ilgi gösteren dersane, beni s.klememeye başlamıştı artık, ilgilenmiyorlardı eskisi gibi. Yaklaşık 1 ay gittim derslere girdim ve deneme olarak sadece TÖDER'e girdim. Denemeler hiç bir şey arkadaşlar inanın, sınavla alakası bile yok. Ne denemelerim çok iyi diye benim gibi havaya girin, ne de kötü diye karaları bağlayın. Sınav kesinlikle anlık kendinizi telkin etme sanatı, başka bir şey değil. 

1.5 AY EVDE LYS ÇALIŞTIM. 

Benim dezavantajım belki çok çalışmamıştım sene içerisinde lyse ancak önceki senelerde okulum sağolsun, altyapım matematik, fizik ve kimyada kısmen vardı arkadaşlar. YGS'den sonra 2 hafta boyunca sadece matematik çalıştım. Türev ve integral harici konu bırakmadım. Hemen fiziğe atladım ve dalgalardı, atom teorileriydi, elektrikti o konuları bitirdim, diğerlerini bıraktım. Organik kimyam iyiydi, o yüzden zor konulardan asit baz, gazlar onları bitirdim. Ve inanın MF-4 öğrencisi olmama rağmen en çok biyoloji çalıştım çünkü biyolojiden hiç bir şey bilmiyordum. Biyoloji hiç bir şey değil deyip bırakmayın derim. 

Size tavsiyem arkadaşlar şimdiden ygs - lys matematiğinizi oturtun, ygs fiziği yutun adeta. Ygs kimya da bir şey yok zaten, keza ygs biyolojide lys biyoloji için çok önemli ve temel su gibi ezbere bilin. Geometri için de bol bol soru çözmeniz lazım, geometri biraz yetenek ve anlık görme işi zaten. Ne olursa olsun yılmayın çalışın. 

Ygs sonuçlarım 
Türkçe 29 d 11 y 
Matematik 36 d 3 y 
Fen 30 d 9 y (6'sı biyoloji) 
Sosyal 30 d 6 y 

Bu seneki ygs çok zaman aldığı için, soruları resmen göz ucuyla okuyup işaretleyebildim. Evet belki sayısalları bir şekilde yapıyorsunuz ancak sözellere zaman harcayıp anlamanız gerekiyor. O yüzden sakın telaş yapmayın. 

Lys sonuçlarım 
Matematik 41 d 0 y 
Geometri 19 d 6 y 
Fizik 23 d 7 y (6'sı yorum soruları) 
Kimya 25 d 4 y 
Biyoloji 19 d 10 y 

Bu senenin bana şansı matematiği çok zordu ve o beni çok yükseltti. En çok biyolojiye çalışmama rağmen yine beni nakavt etti biyoloji, neredeyse hiç bilgi sormadılar çünkü  Hala menstrüal döngüdür şeydir her şey aklımda ama sormadılar  Fizikte ise iki şık arasında kaldığım bütün sorular yanlış çıktı, sağlık olsun. 

32 BİNDEN 14 BİNE. 

Belki çok başarılı olamadım ancak o rezil ygsden sonra kendimi toparlayıp çalışmam kendi adıma gurur duyduğum noktalar oldu. 13 bininci oldum aslında bin kişi geri attı okul puanı. 

Lütfen hayatınız için 1 yılınızı heba edin. Hiç bir zaman özgüveninizi düşürmeyin hiç bir zaman da göklere çıkarmayın. Unutmayın çalışıp da yapamazsanız pişman olmazsınız. Ama çalışmazsanız sizi hayatta bitiren şeyleriniz yani KEŞKELERİNİZ çok olur. Bunu asla unutmayın, kendinize çok iyi bakın. Hepinize çok başarılar. 

ALINTIDIR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder